Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00077331" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00077331 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás.
Popis výsledku v původním jazyce
Konference se konala s cílem seznámit se s dostupnými výsledky zahraničních studií a porovnat je s výsledky výzkumů českého předškolního vzdělávání. Zvláštní pozornost byla věnována přípravnému vzdělávání učitelů mateřských škol v návaznosti na současnétrendy v předškolním vzdělávání. Na její organizaci se podílely tři země ? Česká republika (Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity v Brně), Slovensko (Pedagogická fakulta Prešovské univerzity v Prešově) a Polsko (Komisja Edukacji Narodowej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie). Spoluorganizátorem konference se stal Jihomoravský krajský úřad. K hlavním závěrům konference patřilo upozornění na nutnost čerpat inspirace ze zahraničních zdrojů (studií, výzkumů, teorie), posílit vzdělávání učitelů mateřských škol (přípravné vzdělávání povýšit na terciární úroveň), posílit spolupráci mezi rodinou a mateřskou školou, budovat teorii předškolní pedagogiky jako péči a vzdělávání dětí od narození po vstup do primárního vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
Pre-school education in theory and practice. What is the current situation in the Czech Republic and foreign bases for education with us.
Popis výsledku anglicky
The conference was held in order to familiarize themselves with available results of foreign studies and compare them with the results of research Czech preschool education. Special attention was paid to teacher education in kindergartens in relation tocontemporary trends in preschool education. On her organization was in three countries - the Czech Republic (Faculty of Masaryk University in Brno), Slovakia (Faculty of Education University of Prešov) and Poland (National Education Commission Pedagogical University of Cracow). The co-organizer of the conference became South Moravian Regional Office. The main conclusions included the admonition to draw inspiration from foreign sources (studies, research, theory), to strengthen the education of preschoolteachers (preparatory education to elevate the tertiary level), to strengthen cooperation between family and kindergarten, pre-build theory of pedagogy as care and education children from birth to entry into primary education.
Klasifikace
Druh
M - Uspořádání konference
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity v Brně
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
77
Počet zahraničních účastníků
13
Typ akce podle státní přísl. účastníků
EUR - Evropská akce