Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Content analysis of visuals for teaching culture in German language textbooks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00077766" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00077766 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Inhaltsanalyse der landeskundlichen Visualisierungen in DaF-Lehrwerken

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In dem Kapitel wird der Weg der Inhaltsanalyse der Typen, Funktionen und Inhalte der landeskundlichen Visualisierungen der 4 gewählten Lehrwerke für Unterricht des Deutschen als Fremdsprache erläutert. Der Fokus wird auf den deduktiv und anhand konkreterDaten entwickelten Kategoriensystem (als Forschungsinstrument) gelegt. Es wird von den inhaltlichen Anforderungen an den heutigen Landeskundeunterricht und auch allgemeinen (psychodidaktischen) Gestaltungsprinzipien der Visualisierungen ausgegangen, dann werden die methodologische Vorgehensweise und die wichtigsten Ergebnisse der Lehrwerkanalyse beschrieben und zum Schluss werden die Konsequenzen für die Forschung und Lehrwerkgestaltung diskutiert.

  • Název v anglickém jazyce

    Content analysis of visuals for teaching culture in German language textbooks

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter presents the methodological procedure of an content analysis dealing with types, functions and content of visuals for teaching culture in 4 German as a second language textbooks used in Czech lower secondary schools. Based on content requirements for the present German language instruction and general design principles, the research problem was approached from the perspective of German language didactics and from the general (psychodidactical) perspective. The main attention of the chapter is paid to the deductively (theory-driven) developed and inductively revised (based on concrete textbooks) system of categories which was used as a research instrument. The methodological procedure and main results of the analysis are described. In addition, consequencies of the investigation for further research and textbook design are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Methodologie und Methoden der Schulbuch- und Lehrmittelforschung

  • ISBN

    9783781519916

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    241-253

  • Počet stran knihy

    348

  • Název nakladatele

    Verlag Julius Klinkhardt

  • Místo vydání

    Bad Heilbrunn

  • Kód UT WoS kapitoly