Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The environmental literacy of lower secondary school pupils, high school and college students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00078125" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00078125 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The environmental literacy of lower secondary school pupils, high school and college students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    It is general known fact, the environment problems are still more and more serious. So the environmental education is the important way, how to learn pupils and students about environment and its protection. The main aim of the study was to find out theenvironmental literacy level of lower secondary school pupils, high school students and college students. Next the influence of age, gender, residence and other variables was determined. The samples size was created by 245 respondents. As the research tool was used Childrens Responsible Environmental Behavior Scale (CREBS). The methods of descriptive (mean score, standard error) and inferential statistics (ANOVA) for the data analysis were used. The Cronbachs alpha was used for the determination of thereliability. The results showed relatively low level of environmental literacy.

  • Název v anglickém jazyce

    The environmental literacy of lower secondary school pupils, high school and college students

  • Popis výsledku anglicky

    It is general known fact, the environment problems are still more and more serious. So the environmental education is the important way, how to learn pupils and students about environment and its protection. The main aim of the study was to find out theenvironmental literacy level of lower secondary school pupils, high school students and college students. Next the influence of age, gender, residence and other variables was determined. The samples size was created by 245 respondents. As the research tool was used Childrens Responsible Environmental Behavior Scale (CREBS). The methods of descriptive (mean score, standard error) and inferential statistics (ANOVA) for the data analysis were used. The Cronbachs alpha was used for the determination of thereliability. The results showed relatively low level of environmental literacy.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Environmental Science and Engineering Technology

  • ISSN

    2311-8741

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    IN - Indická republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    2-8

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus