Motivational effectiveness of experiments in physics education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00078855" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00078855 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.fisica.uniud.it/URDF/laurea/materiali/pdf/Proceeding%20GIREP-ICPE-MPTL-2010-France.pdf" target="_blank" >http://www.fisica.uniud.it/URDF/laurea/materiali/pdf/Proceeding%20GIREP-ICPE-MPTL-2010-France.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Motivational effectiveness of experiments in physics education
Popis výsledku v původním jazyce
The study verifies the authenticity of motivational significance of experiments in physics and in science education. Our research findings illustrate the fact, that experiments used by physics teachers are not always appropriate and sufficient for development of students? physics knowledge and skills. We used the method of video-study. These educational applications of physics school experiments can support ungifted students and can help to identify and to develop students gifted in physics.
Název v anglickém jazyce
Motivational effectiveness of experiments in physics education
Popis výsledku anglicky
The study verifies the authenticity of motivational significance of experiments in physics and in science education. Our research findings illustrate the fact, that experiments used by physics teachers are not always appropriate and sufficient for development of students? physics knowledge and skills. We used the method of video-study. These educational applications of physics school experiments can support ungifted students and can help to identify and to develop students gifted in physics.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
GIREP-ICPE-MPTL 2010. Teaching and Learning Physics Today: Challenges? Benefits?
ISBN
9788897311324
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
409-417
Název nakladatele
University of Udine
Místo vydání
Udine, Italy
Místo konání akce
Reims, France
Datum konání akce
22. 8. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—