The development of PsychoDidactic Skills within Special Art Education Projects.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00079227" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00079227 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The development of PsychoDidactic Skills within Special Art Education Projects.
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents the possibilities of developing the psycho-didactic skills of students participating in a new pedagogical practicum conducted by the Department of Art of Masaryk University in Brno. Special art education (SAE), a program primarily designated for socially-disadvantaged clients, imposes specific requirements on leading art activities. The students became part of a qualitative research program, which was implemented from 2010 to 2013 and which helped to articulate which psycho-didactic skills each student already had; this was accomplished through the implementation of specific art activities with clients from five participating institutions. The paper presents a part of the results of the research.
Název v anglickém jazyce
The development of PsychoDidactic Skills within Special Art Education Projects.
Popis výsledku anglicky
The paper presents the possibilities of developing the psycho-didactic skills of students participating in a new pedagogical practicum conducted by the Department of Art of Masaryk University in Brno. Special art education (SAE), a program primarily designated for socially-disadvantaged clients, imposes specific requirements on leading art activities. The students became part of a qualitative research program, which was implemented from 2010 to 2013 and which helped to articulate which psycho-didactic skills each student already had; this was accomplished through the implementation of specific art activities with clients from five participating institutions. The paper presents a part of the results of the research.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ACTA TECHNOLOGICA DUBNICAE
ISSN
1338-3965
e-ISSN
—
Svazek periodika
4/2014
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
60-66
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—