Hodnoty u dospívajících jedinců s poruchami chování
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00079290" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00079290 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnoty u dospívajících jedinců s poruchami chování
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie pojednává o hodnotách jedinců s poruchami chování (resp. se specifickými poruchami chování) v období dospívání (ve věkovém rozpětí 10-19 let). Výzkumné šetření má charakter kvantitativního přístupu k získávání, zpracování a interpretaci dat. Vempirické (výzkumné) části práce jsou analyzovány žebříčky hodnot (pomocí metody Rokeachova testu hierarchie hodnot) v souboru dospívajících jedinců se (specifickými) poruchami chování, který tvořilo 317 respondentů. Tyto výsledky jsou následně porovnávány s dospívajícími jedinci bez poruch. (Tuto srovnávací skupinu tvořilo celkem 487 respondentů.) Cílem bylo zjistit a popsat, které hodnoty se u jedinců se (specifickými) poruchami chování objevují a jak se jejich hodnoty odlišují od jedinců intaktních,z hlediska pohlaví a věku. V šetření byly nalezeny jak odlišnosti v jednotlivých hodnotách ve všech porovnávaných skupinách (tak i podobnosti či shody). V závěru textu jsou uvedeny možnosti využití metody Rokeachova testu hierarchie hodn
Název v anglickém jazyce
Values in Adolescents with Behavioral Disorders
Popis výsledku anglicky
The monograph deals with the issue of the preferences of values in individuals with behavioral disorders (or with specific behavioral disorders) during adolescence (aged 10-19). The research is processed by quantitative approach to acquisition, evaluation and interpretation of data. In the empirical (research) section we analyzed the preferences of values (with Rokeachs values test) in the adolescents with (specific) behavioral disorders (consisted of 317 respondents). These results were compared with those without (specific) behavioral disorders. (This comparison group consisted of 487 respondents) The aim was to identify and describe values of individuals with (specific) behavioral disorders and how their values are different from intact individuals(- variables: gender, age, etc.). We also mentioned the possibility of using Rokeachs values test.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
9788021075733
Počet stran knihy
146
Název nakladatele
MSD s.r.o.
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—