Research in Russian Language Instruction for Pupils with Dysgraphia ? Teaching of the Letters of the Russian Handwritten Cyrillic Alphabet
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00082542" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00082542 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://sgemsocial.org/ssgemlib/spip.php?article542" target="_blank" >http://sgemsocial.org/ssgemlib/spip.php?article542</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2014/B13/S3.100" target="_blank" >10.5593/SGEMSOCIAL2014/B13/S3.100</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Research in Russian Language Instruction for Pupils with Dysgraphia ? Teaching of the Letters of the Russian Handwritten Cyrillic Alphabet
Popis výsledku v původním jazyce
The paper Research in Russian Language Instruction for pupils with Dysgraphia focuses on effective methods and techniques recommended for the teaching of pupils with specific learning difficulties. In the paper the author aims to provide an overview of current trends in the education of pupils with special educational needs and specific learning difficulties in Russian language teaching and learning and to present the results of a research project investigating the situation in Russian language teachingto pupils with dysgraphia. The paper focuses on both the results and the process of Russian language teaching at the upper primary school level and lower levels of multi-year grammar school in Czech Republic.
Název v anglickém jazyce
Research in Russian Language Instruction for Pupils with Dysgraphia ? Teaching of the Letters of the Russian Handwritten Cyrillic Alphabet
Popis výsledku anglicky
The paper Research in Russian Language Instruction for pupils with Dysgraphia focuses on effective methods and techniques recommended for the teaching of pupils with specific learning difficulties. In the paper the author aims to provide an overview of current trends in the education of pupils with special educational needs and specific learning difficulties in Russian language teaching and learning and to present the results of a research project investigating the situation in Russian language teachingto pupils with dysgraphia. The paper focuses on both the results and the process of Russian language teaching at the upper primary school level and lower levels of multi-year grammar school in Czech Republic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SGEM2014 Conference on Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education
ISBN
9786197105247
ISSN
2367-5659
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
763-770
Název nakladatele
STEF92 Technology Ltd.
Místo vydání
Sofia
Místo konání akce
Albena
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000357835200100