Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Assessment to Pupils with Specific Learning Difficulties in Russian Language Teaching in the Qualitative Educational Research

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00082543" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00082543 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://sgemsocial.org/ssgemlib/spip.php?article263&lang=en" target="_blank" >http://sgemsocial.org/ssgemlib/spip.php?article263&lang=en</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2014/B13/S3.017" target="_blank" >10.5593/SGEMSOCIAL2014/B13/S3.017</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Assessment to Pupils with Specific Learning Difficulties in Russian Language Teaching in the Qualitative Educational Research

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper Assessment to Pupils with Specific Learning Difficulties in Russian Language Teaching in the Qualitative Educational Research brings the results of research study focusing on the issues of assessment in Russian language teaching to pupils withspecific learning difficulties. The study was realized within the framework of the research centre Special Needs of Pupils in the Context of Framework Education Programmes (MSM 0021622443). The author analysed the issues of assessment of Russian languageteaching in the Czech Republic. The aim of the research presented in paper is to establish how teachers of Russian at lower secondary schools in the South Moravian region evaluate their pupils with specific learning difficulties. The research methods included content analysis, questionnaire surveys, focus group discussions.

  • Název v anglickém jazyce

    Assessment to Pupils with Specific Learning Difficulties in Russian Language Teaching in the Qualitative Educational Research

  • Popis výsledku anglicky

    The paper Assessment to Pupils with Specific Learning Difficulties in Russian Language Teaching in the Qualitative Educational Research brings the results of research study focusing on the issues of assessment in Russian language teaching to pupils withspecific learning difficulties. The study was realized within the framework of the research centre Special Needs of Pupils in the Context of Framework Education Programmes (MSM 0021622443). The author analysed the issues of assessment of Russian languageteaching in the Czech Republic. The aim of the research presented in paper is to establish how teachers of Russian at lower secondary schools in the South Moravian region evaluate their pupils with specific learning difficulties. The research methods included content analysis, questionnaire surveys, focus group discussions.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SGEM2014 Conference on Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education

  • ISBN

    9786197105247

  • ISSN

    2367-5659

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    125-130

  • Název nakladatele

    STEF92 Technology Ltd.

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Albena

  • Datum konání akce

    1. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000357835200017