Rozvíjející hospitace aneb o poznávání a sdílení v učitelské profesi.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00094509" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00094509 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvíjející hospitace aneb o poznávání a sdílení v učitelské profesi.
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se týká otázky, jak se utvářejí a šíří didaktické poznatky. Do jaké míry přicházejí k učitelům zvnějšku od výzkumníků? Do jaké míry je generují sami učitelé, takže se od nich mohou naopak výzkumníci učit? V textu je pozornost věnována tzv. "rozvíjející hospitaci" jako metodě poznávání a učení a jako nástroji zkvalitňování výuky. V souvislosti s potřebou šíření a sdílení didaktických poznatků mezi učiteli je zdůrazněn význam případové studie. Hlavním cílem je ukázat, že péče o vztahy mezi praxí a teorií je vysoce žádoucí a oboustranně prospěšná.
Název v anglickém jazyce
Constructive hospitation: on knowledge sharing in the teaching profession
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the ways in which didactic knowledge is developed and shared. The roles of teaches and researches in this developing and sharing are considered. "Constructive hospitation" is considered as a method for cognising and learning and as a tool for improving instruction. The importance of case studies in developing and sharing didactic knowledge is emphasised.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-06480S" target="_blank" >GA14-06480S: Utváření didaktického vědění pro zlepšení: rozvíjení kvality výuky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Setkání učitelů matematiky 2014
ISBN
9788086843469
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
11-20
Název nakladatele
Vydavatelský servis
Místo vydání
Plzeň
Místo konání akce
Srní na Šumavě
Datum konání akce
6. 11. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—