Didaktika fyziky v České republice: trendy, výzvy a perspektivy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F11%3A33138497" target="_blank" >RIV/61989592:15310/11:33138497 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Didaktika fyziky v České republice: trendy, výzvy a perspektivy
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem této přehledové studie je vymezit koncept didaktiky fyziky a poukázat na proměny pojetí didaktiky fyziky, a to od pojetí aplikačního a integračního, k pojetí komunikačnímu a informačně komunikačnímu. Didaktika fyziky je interdisciplinární vědeckoudisciplínou, proto je sledován i vztah didaktiky fyziky především k obecné didaktice a fenoménu didaktických znalostí obsahu podle Shulmana, který se objevuje v poslední době v odborné literatuře. Pozornost je věnována výzkumným oblastem didaktiky fyzikya jejím perspektivám.
Název v anglickém jazyce
Didactics of physics in the Czech Republic: Trends, challenges and perspectives
Popis výsledku anglicky
The goal of this contribution is to determinate the concept didactics of physics and to point out the changes in the approaches to didactics of physics from both the applicative and integrative approach to the communicative and information-communicativeapproach. Didactics of physics is an interdisciplinary scientific discipline and therefore its relation to general didactics and Shulman's theory of pedagogical content knowledge are studied. Attention is also paid to the research fields and on the perspectives of the next development of didactics of physics.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
21
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
171-192
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—