Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Historický vývoj pojetí didaktiky fyziky v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10290097" target="_blank" >RIV/00216208:11320/14:10290097 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ped.muni.cz/pedor/2014/cislo-2" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/pedor/2014/cislo-2</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-2-222" target="_blank" >10.5817/PedOr2014-2-222</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Historický vývoj pojetí didaktiky fyziky v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem přehledové studie je popsat pojetí didaktiky fyziky, která se objevila v domácím prostředí během jejího historického vývoje, a diskutovat zejména vztah pojetí didaktiky fyziky k dalším oborům. To by mělo přispět k pochopení současné situace a prognóze budoucího vývoje. Ve stěžejní části studie jsou charakterizována jednotlivá pojetí české didaktiky fyziky. V chronologickém pořadí to jsou metodické, aplikační, integrační a komunikační pojetí. Ve shrnutí a závěrečné diskuzi je řešen zejména vztah pojetí didaktiky fyziky k fyzice, pedagogice a dalším oborům. Ukazuje se, že metodické pojetí je velmi těsně spjato s fyzikou, zatímco aplikační pojetí vychází primárně z pedagogiky. Integrační pojetí usiluje o využití také dalších věd pro rozvoj didaktikyfyziky. Ze studie vyplývá, že nejpropracovanější je komunikační pojetí. To patří ke koncepcím, které nejvýznamnějším způsobem ovlivňují současné didaktické myšlení v České republice, a to v různých oborech (také v rámci didaktik sociálně

  • Název v anglickém jazyce

    Historical development of approaches to didactics of physics in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of the review is to describe the approaches to the didactics of physics which appeared in the Czech Republic during its development, and to discuss especially the relationships between the didactics of physics and other fields. It should be beneficial to the understanding of the current situation and to the prognosis of the future development. The main, part of the paper includes the characteristics of particular approaches of the Czech didactics of physics. In chronological order, these arethe methodological, application, integration and communicative approaches. The summary and concluding discussion deals with the relationships between the didactics of physics and the subject of physics itself, pedagogy and other fields. It seems that the methodological approach is closely connected to physics, while the application approach comes primarily from pedagogy. The integration approach strives for the utilisation of other scientific fields to develop the didactics of physics.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    222-243

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus