Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Manifestations of Tacit Knowledge in Metaphors of Student Teacher

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00081036" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00081036 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ped.muni.cz/pae2015/pae2015_abstracts.pdf" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/pae2015/pae2015_abstracts.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Manifestations of Tacit Knowledge in Metaphors of Student Teacher

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the presentation, firstly we deal with the operationalization of the tacit knowledge, so that it is possible to do the research of tacit knowledge. We define tacit knowledge in contrast to explicit knowledge on the basis of two criteria ? the degree of knowledge awareness and the degree of knowledge articulation. As a key element for the research of tacit knowledge have been identified metaphors. The aim of our appearance is to present the results of qualitative research, specifically, study of one case ? student teacher Alena. The empirical material was gained by a non-traditional way of conducting in-depth interview called ?clean language?. This is the method of inquiry that can be included in neurophenomenological tradition. In the analysis of the data we are looking for the answer to the question, how is the tacit knowledge manifested in the context of metaphorical expression of students, and as a result we identify four different manifestations.

  • Název v anglickém jazyce

    Manifestations of Tacit Knowledge in Metaphors of Student Teacher

  • Popis výsledku anglicky

    In the presentation, firstly we deal with the operationalization of the tacit knowledge, so that it is possible to do the research of tacit knowledge. We define tacit knowledge in contrast to explicit knowledge on the basis of two criteria ? the degree of knowledge awareness and the degree of knowledge articulation. As a key element for the research of tacit knowledge have been identified metaphors. The aim of our appearance is to present the results of qualitative research, specifically, study of one case ? student teacher Alena. The empirical material was gained by a non-traditional way of conducting in-depth interview called ?clean language?. This is the method of inquiry that can be included in neurophenomenological tradition. In the analysis of the data we are looking for the answer to the question, how is the tacit knowledge manifested in the context of metaphorical expression of students, and as a result we identify four different manifestations.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-20049S" target="_blank" >GA13-20049S: Osvojování tacitních znalostí studenty učitelství v průběhu jejich pedagogické praxe</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů