Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Determinants of Development and Maintenance of Expert Knowledge in Foreign Language Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00081250" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00081250 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Determinanten der Entwicklung und Aufrechterhaltung des Expertenwissens von Fremdsprachenlehrern

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In den letzten vier Jahrzehnten entwickelte sich jene Erforschung des Expertenwissens dynamisch, in der es sich vor allem um die Erklärung der Voraussetzungen der hervorragenden Leistung (expert performance) in einer bestimmten Domäne der menschlichen Tätigkeit handelt (Ericsson et al. 2006; Friege 2001). Allmählich setzte sich diese Forschung auch im Lehrerberuf durch, und zwar sowohl allgemein als auch im Rahmen einzelner Subkulturen des Lehrerberufs (z. B. Fremdsprachenlehrer), wobei hier die Aufmerksamkeit in der letzten Zeit auch Prozessen der Entwicklung und der Aufrechterhaltung des Expertenwissens gewidmet ist. Diese Ausrichtung spiegelte sich auch in der tschechischen pädagogischen Forschung.

  • Název v anglickém jazyce

    Determinants of Development and Maintenance of Expert Knowledge in Foreign Language Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    In the last four decades, there has been a dynamic development in research on professional expertise, focusing primarily on explaining the preconditions of expert performance in a certain domain of human activity (Ericsson et al., 2006, Friege, 2001). Gradually, this focus has also been established in the area of education, both on general level and in individual subcultures within the teaching profession (e.g. foreign language teachers). In teaching, more attention has recently been paid to processes of developing and maintaining expertise. This attention has also resulted in Czech research on pedagogy and it has been covered by the research project Expert Teacher: the nature of expertise and determinants of professional development (in FLT perspective) which was performed in 2011- 2013 at the Faculty of Education of the Masaryk University, Brno (CZ).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0234" target="_blank" >GAP407/11/0234: Učitel - expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí cizojazyčné výuky)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Deutsch ohne Grenzen: Didaktik Deutsch als Fremdsprache

  • ISBN

    9788026309321

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    145-164

  • Název nakladatele

    Tribun EU

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    PdF JU České Budějovice

  • Datum konání akce

    1. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku