Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Geometrická představivost v matematických úlohách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00082762" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00082762 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Geometrická představivost v matematických úlohách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovace metod, obsahu a forem vyučování matematice na 1. stupni základní školy a s tím spojenému zkvalitňování vysokoškolské přípravy budoucích učitelů na 1. stupni ZŠ. Obsahuje několik zajímavých úloh sloužících k rozvoji myšlení studentů, zejména k rozvíjení jejich geometrické představivosti. Ukazuje se (např. hodnocení maturity a matematických soutěží), že rozvíjení geometrické představivosti (zejména prostorové) není na základních a středních školáchvěnována dostatečná pozornost a proto je nutné toto téma do výuky pravidelně zařazovat, a to již od 1. stupně základní školy.

  • Název v anglickém jazyce

    Geometric Imagination in Mathematical Problems

  • Popis výsledku anglicky

    The article was created as the result of the research oriented at innovation of methods, content and forms of primary school teaching in connection with improvement of university education of future primary school teachers. It contains several interesting problems aimed at the development of students mathematical thinking, especially their geometric imagination. According to the results of maturita exams and mathematics competitions, it is suggested that at schools this area is not devoted enough attention, so teachers should insert this topis into lessons regularly, even from the elementary stage.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae.

  • ISSN

    1336-2232

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    38-42

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus