Geometrická představivost v matematických úlohách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00082762" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00082762 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Geometrická představivost v matematických úlohách
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovace metod, obsahu a forem vyučování matematice na 1. stupni základní školy a s tím spojenému zkvalitňování vysokoškolské přípravy budoucích učitelů na 1. stupni ZŠ. Obsahuje několik zajímavých úloh sloužících k rozvoji myšlení studentů, zejména k rozvíjení jejich geometrické představivosti. Ukazuje se (např. hodnocení maturity a matematických soutěží), že rozvíjení geometrické představivosti (zejména prostorové) není na základních a středních školáchvěnována dostatečná pozornost a proto je nutné toto téma do výuky pravidelně zařazovat, a to již od 1. stupně základní školy.
Název v anglickém jazyce
Geometric Imagination in Mathematical Problems
Popis výsledku anglicky
The article was created as the result of the research oriented at innovation of methods, content and forms of primary school teaching in connection with improvement of university education of future primary school teachers. It contains several interesting problems aimed at the development of students mathematical thinking, especially their geometric imagination. According to the results of maturita exams and mathematics competitions, it is suggested that at schools this area is not devoted enough attention, so teachers should insert this topis into lessons regularly, even from the elementary stage.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae.
ISSN
1336-2232
e-ISSN
—
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
38-42
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—