Pre-service primary teacher attitudes towards mathematics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33155084" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33155084 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Pre-service primary teacher attitudes towards mathematics
Popis výsledku v původním jazyce
The results of the international TIMSS and PISSA researches show that Czech pupils basically do not like mathematics. We investigate attitudes towards mathematics of future primary-school mathematics teachers. In this paper, the authors analyse the partial research results of ATM (Attitudes towards Mathematics). The ATM research was focused on identification of attitudes towards mathematics of student primary-school teachers. The authors focus on identifying attitudes towards mathematics in the contextof selected subjects for future teachers, analyze the development of the respondents' attitudes towards mathematics with emphasis on the period of their undergraduate training.
Název v anglickém jazyce
Pre-service primary teacher attitudes towards mathematics
Popis výsledku anglicky
The results of the international TIMSS and PISSA researches show that Czech pupils basically do not like mathematics. We investigate attitudes towards mathematics of future primary-school mathematics teachers. In this paper, the authors analyse the partial research results of ATM (Attitudes towards Mathematics). The ATM research was focused on identification of attitudes towards mathematics of student primary-school teachers. The authors focus on identifying attitudes towards mathematics in the contextof selected subjects for future teachers, analyze the development of the respondents' attitudes towards mathematics with emphasis on the period of their undergraduate training.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0166" target="_blank" >EE2.3.20.0166: Centrum teorie vzdělávání přírodovědných oborů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICERI2015 Proceedings
ISBN
978-84-608-2657-6
ISSN
2340-1095
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
5756-5763
Název nakladatele
International Association of Technology, Education and Development (IATED)
Místo vydání
Madrid
Místo konání akce
Seville, Spain
Datum konání akce
16. 11. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—