Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pre-service primary teacher attitudes towards mathematics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33155084" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33155084 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pre-service primary teacher attitudes towards mathematics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The results of the international TIMSS and PISSA researches show that Czech pupils basically do not like mathematics. We investigate attitudes towards mathematics of future primary-school mathematics teachers. In this paper, the authors analyse the partial research results of ATM (Attitudes towards Mathematics). The ATM research was focused on identification of attitudes towards mathematics of student primary-school teachers. The authors focus on identifying attitudes towards mathematics in the contextof selected subjects for future teachers, analyze the development of the respondents' attitudes towards mathematics with emphasis on the period of their undergraduate training.

  • Název v anglickém jazyce

    Pre-service primary teacher attitudes towards mathematics

  • Popis výsledku anglicky

    The results of the international TIMSS and PISSA researches show that Czech pupils basically do not like mathematics. We investigate attitudes towards mathematics of future primary-school mathematics teachers. In this paper, the authors analyse the partial research results of ATM (Attitudes towards Mathematics). The ATM research was focused on identification of attitudes towards mathematics of student primary-school teachers. The authors focus on identifying attitudes towards mathematics in the contextof selected subjects for future teachers, analyze the development of the respondents' attitudes towards mathematics with emphasis on the period of their undergraduate training.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0166" target="_blank" >EE2.3.20.0166: Centrum teorie vzdělávání přírodovědných oborů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2015 Proceedings

  • ISBN

    978-84-608-2657-6

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    5756-5763

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Seville, Spain

  • Datum konání akce

    16. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku