Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pre-service primary teachers professional self-assessment with respect to mathematics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579449" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579449 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pre-service primary teachers professional self-assessment with respect to mathematics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper summarizes the partial results ascertained in research ATM3 (Attitudes towards Mathematics 3) which was practised between prospective lower primary teachers in 2016. This research was focused on student attitudes to the mathematics position among other learning subjects, on student profession self-assessment with respect to mathematics. The attitudes of students are not positive. To students, mathematics is associated with a great degree of difficulty, while students do not realize its educational benefit. So the authors focus on student's attitudes towards their future profession as a teacher with respect to mathematics too. The authors traces a development of student's attitudes throughout their university studies. The main research method was the semantic differential method.

  • Název v anglickém jazyce

    Pre-service primary teachers professional self-assessment with respect to mathematics

  • Popis výsledku anglicky

    The paper summarizes the partial results ascertained in research ATM3 (Attitudes towards Mathematics 3) which was practised between prospective lower primary teachers in 2016. This research was focused on student attitudes to the mathematics position among other learning subjects, on student profession self-assessment with respect to mathematics. The attitudes of students are not positive. To students, mathematics is associated with a great degree of difficulty, while students do not realize its educational benefit. So the authors focus on student's attitudes towards their future profession as a teacher with respect to mathematics too. The authors traces a development of student's attitudes throughout their university studies. The main research method was the semantic differential method.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2016 Proceedings

  • ISBN

    978-84-617-5895-1

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    7967-7972

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Seville, Spain

  • Datum konání akce

    14. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku