Postoje budoucích učitelů k jejich profesi
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F08%3A00002352" target="_blank" >RIV/62690094:18440/08:00002352 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Prospective Teacher's Attitudes to their Profession
Popis výsledku v původním jazyce
The article concerning attitudes future teachers toward their profession. We were interrested in what kind of information students have about that, how they feel it from their personal perspective and use and work in their mind with some other information about profession (prejudice, stereotypes and so on).We used questionnaire with 69 items Likert scale and group of respondents were 34 men, 104 women, university students of teaching. Our respodents live on village, small city, big city, their parents are (are not) teachers, they have (have not) sure teacher as a model. Student women, with model and with patents-teachers have more realistic attitudes towards profession, but together we obtain positive attitude from whole group of respondents towards job, what is good ground for them.
Název v anglickém jazyce
Prospective Teacher's Attitudes to their Profession
Popis výsledku anglicky
The article concerning attitudes future teachers toward their profession. We were interrested in what kind of information students have about that, how they feel it from their personal perspective and use and work in their mind with some other information about profession (prejudice, stereotypes and so on).We used questionnaire with 69 items Likert scale and group of respondents were 34 men, 104 women, university students of teaching. Our respodents live on village, small city, big city, their parents are (are not) teachers, they have (have not) sure teacher as a model. Student women, with model and with patents-teachers have more realistic attitudes towards profession, but together we obtain positive attitude from whole group of respondents towards job, what is good ground for them.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The new educational review
ISSN
1732-6729
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
3-4
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000253852800011
EID výsledku v databázi Scopus
—