Vztah mýtů o vzdělávání nadaných k preferenci vzdělávacího opatření v pohledu učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F14%3A00074480" target="_blank" >RIV/00216224:14230/14:00074480 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vztah mýtů o vzdělávání nadaných k preferenci vzdělávacího opatření v pohledu učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem výzkumu bylo zjistit, jaký vliv mají mýty o nadaných žácích na postoj učitelů ke způsobu vzdělávání těchto žáků. Souboru 434 učitelů (366 žen) byly administrovány vybrané položky dotazníku Průzkum postojů a vnímání nadání (Bain, Choate & Bliss,2006), které mapují nejfrekventovanější mýty týkající se podstaty nadání, sociálních a emocionálních charakteristik nadaných a jejich vzdělávání. Výsledky naznačují souvislost mezi percepcí nadaných v kontextu dichotomie adaptace/maladaptace a preferencí vzdělávání formou integrace/segregace a nevyhraněné ho/pozitivního postoje k akceleraci. Zjišťování postojů učitelů ke vzdělávání nadaných by podle autorek studie mělo předcházet jejich aktivnímu zapojení do vzdělávání této populace žáků.
Název v anglickém jazyce
The influence of myths about characteristics of gif ted students on the preferred method of their education in Czech and Sl ovak schools
Popis výsledku anglicky
The aim of the study was to find out, what influence myths about gifted children held by Czech and Slovak teachers have on their attitude towards the way the gifted should be educated. Chosen items from the questionnaire: Attitudes and Perceptions of Giftedness Survey (Bain, Choate & Bliss, 2006), which are covering the most common myths regarding the nature of giftedness, social and emotional characteristics of the gifted and also education of the gifted, were answered by a sample of 434 teachers (366 women). The results suggest that there is a link between perception of the gifted in the context of dichotomy adaptation/maladaptation and the preference of the form of education - integration/segregation and indefinite/positive attitude towards acceleration. The research of the attitudes of the teachers towards the education of the gifted should therefore precede them actively taking part in the education of these students.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F1197" target="_blank" >GAP407/10/1197: Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Svět nadání
ISSN
1805-7217
e-ISSN
—
Svazek periodika
III
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
15-30
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—