Kontakt s nadáním jako jedna z důležitých proměnných ovlivňujících postoj pedagogů a rodičů k mimořádně nadaným žáků a k jejich vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F09%3A00035326" target="_blank" >RIV/00216224:14230/09:00035326 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kontakt s nadáním jako jedna z důležitých proměnných ovlivňujících postoj pedagogů a rodičů k mimořádně nadaným žáků a k jejich vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Výzkum postojů pedagogů i širší rodičovské veřejnosti k problematice nadání a k otázkám vzdělávání mimořádně nadaných žáků je v České republice nový. Příspěvek mapuje důležité determinanty vzniku těchto postojů jak u pedagogů prvního i druhého stupně ZŠ,tak u rodičů dětí základních škol. Výzkum se zabývá zejména otázkou, jakou roli hraje při utváření těchto postojů proměnná, jež bývá v zahraničních výzkumech označena jako kontakt s nadáním a jak tato proměnná ovlivňuje postoj k devíti vybraným kategoriím, vytvořeným analýzou Škály postojů k nadání (Attitudes Toward Giftedness Scale), autorů Gagné a Nadeau (1985). Výzkum předkládá některé další otázky, kterým by bylo vhodné se věnovat v následujích výzkumech
Název v anglickém jazyce
Contact with giftedness as one of important factor influencing attitude of parents and teachers toward gifted pupils
Popis výsledku anglicky
The main aim of our research was to examine the prevailing attitudes of Czech teachers to the gifted and their education. We tried to identify and describe how the formation of this attitude is shaped, in foreign research samples, by empirically depictedvariables (age, sex, subject taught, class, marital status, educating a gifted person in ones class, self-perception as gifted and gifted family member). Our research reached two basic conclusions. It turned out that teachers global attitudes toward theissue of giftedness and gifted education are, similarly to foreign studies, differentiated into two different groups. The first group can be characterised by a more likely negative and the other one by a more likely positive attitude toward the examinedissues.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
LVIV
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—