Postoje českých učitelů ke vzdělávání mimořádně nadaných žáků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F08%3A00024679" target="_blank" >RIV/00216224:14230/08:00024679 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Postoje českých učitelů ke vzdělávání mimořádně nadaných žáků
Popis výsledku v původním jazyce
Výzkum postojů pedagogů k problematice nadání a k otázkám vzdělávání mimořádně nadaných žáků je v České republice nový. Příspěvek mapuje důležité determinanty vzniku těchto postojů jak u pedagogů prvního i druhého stupně ZŠ. Výzkum se zabývá zejména otázkou, jakou roli hraje při utváření těchto postojů proměnná, jež bývá v zahraničních výzkumech označena jako kontakt s nadáním a jak tato proměnná ovlivňuje postoj k devíti vybraným kategoriím, vytvořeným analýzou Škály postojů k nadání (Attitudes TowardGiftedness Scale), autorů Gagné a Nadeau (1985). Výzkum přináší některé další otázky, kterým se chceme věnovat v následujících výzkumech.
Název v anglickém jazyce
Attitudes of Czech teachers to education of intellectually gifted pupils
Popis výsledku anglicky
The present study explored teachers attitudes toward the gifted and gifted education. Specifically, we examined whether teachers tailor their responses about attitudes toward the Gifted. In addition, we examined several potential predictors of attitudestoward the gifted: training or experience in gifted education, training or experience in special education, and self-perceptions as gifted.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F06%2F0676" target="_blank" >GA406/06/0676: Rozumově nadané děti s dyslexií</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Psychologia a patopsychologia dieťaťa
ISSN
0555-5574
e-ISSN
—
Svazek periodika
42
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—