Postoje studentů učitelství k nadání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10191784" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10191784 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Postoje studentů učitelství k nadání
Popis výsledku v původním jazyce
V článku se zabýváme analýzou postojů budoucích učitelů k různým aspektům nadání. Studie se účastnilo 146 studentek a studentů učitelství, kteří vyplnili dotazník Postoje k nadání (Gagné, Nadeau, 1985; Portešová, Budíková, Koutková, 2011). Výsledky ukazují na jejich obecně pozitivní postoj ke vzdělávání nadaných, především pak ke vzdělávání formou obohacování výuky. Spíše negativní postoje udávali k umísťování nadaných do speciálních tříd a k přeskakování ročníků. Také hodnotili negativně kvalitu současného vzdělávacího systému ve vztahu ke vzdělávání nadaných. Analýza jednotlivých položek dotazníku také ukázala na nejednoznačnost postojů k některým aspektům nadání a na nejistotu ve vztahu k vlastním možnostem věnovat se vzdělávání nadaných studentů vbudoucí učitelské praxi.
Název v anglickém jazyce
Attitutes of education students toward giftedness
Popis výsledku anglicky
An analysis of future teachers' attitudes toward various aspects of giftedness and gifted education is presented in the article. 146 students of education participated in the study and completed the questionnaire Attitudes toward giftedness scale. The results show generally positive attitudes of the students toward gifted education, especially towards curriculum enrichment. On the other hand, the students stated rather negative attitudes toward specialized programs for the gifted and toward acceleratededucation. They also perceived negatively the quality of current educational system in regard to the education of gifted. Further analysis also showed students' ambiguity towards some aspects of giftedness and an uncertainty towards their capacity to participate in the education of the gifted in their future educational career.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GPP407%2F11%2FP512" target="_blank" >GPP407/11/P512: Konstrukty a praktiky ve vzdělávání nadaných: Rozvoj nadaných dětí v českém vzdělávacím kontextu</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Svět nadání
ISSN
1805-7217
e-ISSN
—
Svazek periodika
2013
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
31-40
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—