Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reálná čísla ve školské matematice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00083153" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00083153 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Reálná čísla ve školské matematice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek pojednává o výuce reálných čísel na základní škole. Uvažujeme konkrétní reálná čísla - některé odmocniny a číslo pi. Žáci obvykle tato čísla při výpočtech zaokrouhlují a pracují s nimi jako s desetinnými čísly. Neuvědomují si, že se jedná o jiný druh čísel. Ukazujeme možnosti práce s těmito čísly, která rozvíjí funkční a limitní myšlení. Článek vznikl v rámci výzkumu týkajícího se úspěšnosti studentů učitelství matematiky v matematických disciplínách.

  • Název v anglickém jazyce

    Real numbers in school mathematics

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution deals with real numbers at primary school. We consider concrete numbers - some roots, Number pi. Pupils can use these numbers in calculations as decimal numbers and do not realise that these are different kinds of numbers. We show a possibility of working with the numbers so that the functional thinking and limit thinking is developed. The outcome arised in the frame of research with success of future math teachers in mathematical subjects.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Učitel matematiky

  • ISSN

    1210-9037

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    105-120

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus