Reálná čísla ve školské matematice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00083153" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00083153 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Reálná čísla ve školské matematice
Popis výsledku v původním jazyce
Článek pojednává o výuce reálných čísel na základní škole. Uvažujeme konkrétní reálná čísla - některé odmocniny a číslo pi. Žáci obvykle tato čísla při výpočtech zaokrouhlují a pracují s nimi jako s desetinnými čísly. Neuvědomují si, že se jedná o jiný druh čísel. Ukazujeme možnosti práce s těmito čísly, která rozvíjí funkční a limitní myšlení. Článek vznikl v rámci výzkumu týkajícího se úspěšnosti studentů učitelství matematiky v matematických disciplínách.
Název v anglickém jazyce
Real numbers in school mathematics
Popis výsledku anglicky
The contribution deals with real numbers at primary school. We consider concrete numbers - some roots, Number pi. Pupils can use these numbers in calculations as decimal numbers and do not realise that these are different kinds of numbers. We show a possibility of working with the numbers so that the functional thinking and limit thinking is developed. The outcome arised in the frame of research with success of future math teachers in mathematical subjects.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Učitel matematiky
ISSN
1210-9037
e-ISSN
—
Svazek periodika
23
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
105-120
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—