Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cvičný učitel očima studentů učitelství na praxi

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00083155" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00083155 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Cvičný učitel očima studentů učitelství na praxi

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předložená empirická studie vychází z kvalitativního výzkumu deníků z praxe studentů učitelství a polostrukturovaných rozhovorů se studenty učitelství. Identifikuje role cvičného učitele ve vztahu ke studentům učitelství v různých fázích průběhu praxe. Vpočáteční fázi praxe hraje cvičný učitel roli gatekeepera, v jejím průběhu a ve fázi závěrečné roli poskytovatele zpětné vazby. V průběhu praxe jsme identifikovali tři role cvičného učitele: ?parťák?, ?záchranář?, ?revizor. Tato typologie rolí cvičnéhoučitele zohledňuje autonomii studenta učitelství a jeho kontrolu cvičným učitelem.

  • Název v anglickém jazyce

    Student Teachers´ Views on Training Teachers During Their Long Term Practice

  • Popis výsledku anglicky

    The paper gives a brief overview of the teaching practice of future teachers during their undergraduate education. The aim of this qualitative study is to analyze how student teachers perceive their training teachers in schools during their long term practice. The sample consisted of 58 student teachers diaries and 2 semi-structured interviews with student teachers. Research results brings typology of different roles of training teachers according to autonomy of student and control by training teacher.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Recenzovaný sborník příspěvků Interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE

  • ISBN

    9788087952108

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1303-1311

  • Název nakladatele

    Magnanimitas

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku