Cvičný učitel očima studentů učitelství na praxi
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00083155" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00083155 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Cvičný učitel očima studentů učitelství na praxi
Popis výsledku v původním jazyce
Předložená empirická studie vychází z kvalitativního výzkumu deníků z praxe studentů učitelství a polostrukturovaných rozhovorů se studenty učitelství. Identifikuje role cvičného učitele ve vztahu ke studentům učitelství v různých fázích průběhu praxe. Vpočáteční fázi praxe hraje cvičný učitel roli gatekeepera, v jejím průběhu a ve fázi závěrečné roli poskytovatele zpětné vazby. V průběhu praxe jsme identifikovali tři role cvičného učitele: ?parťák?, ?záchranář?, ?revizor. Tato typologie rolí cvičnéhoučitele zohledňuje autonomii studenta učitelství a jeho kontrolu cvičným učitelem.
Název v anglickém jazyce
Student Teachers´ Views on Training Teachers During Their Long Term Practice
Popis výsledku anglicky
The paper gives a brief overview of the teaching practice of future teachers during their undergraduate education. The aim of this qualitative study is to analyze how student teachers perceive their training teachers in schools during their long term practice. The sample consisted of 58 student teachers diaries and 2 semi-structured interviews with student teachers. Research results brings typology of different roles of training teachers according to autonomy of student and control by training teacher.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Recenzovaný sborník příspěvků Interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE
ISBN
9788087952108
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
1303-1311
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—