IBSE PROFILES-Modules in Science Teacher Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00083362" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00083362 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
IBSE PROFILES-Modules in Science Teacher Education
Popis výsledku v původním jazyce
The objective of our research is the development of an IBSE teaching method, based on IBSE modules. The second objective is the implementation of this educational method into science teacher education. This research was conducted within the project PROFILES in the European 7th Framework Programme. The basic methods of our research were the design-based research, the curricular Delphi study and the case study. The output of the PROFILES curricular Delphi study is a set of concepts (paradigms) in scienceeducation which were used as the issue for our design-based research. The main outcome of our design-based research is the PROFILES-modules.
Název v anglickém jazyce
IBSE PROFILES-Modules in Science Teacher Education
Popis výsledku anglicky
The objective of our research is the development of an IBSE teaching method, based on IBSE modules. The second objective is the implementation of this educational method into science teacher education. This research was conducted within the project PROFILES in the European 7th Framework Programme. The basic methods of our research were the design-based research, the curricular Delphi study and the case study. The output of the PROFILES curricular Delphi study is a set of concepts (paradigms) in scienceeducation which were used as the issue for our design-based research. The main outcome of our design-based research is the PROFILES-modules.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
END 2015 International Conference on Education and New Developments
ISBN
9789899938922
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
116-120
Název nakladatele
World Institute for Advanced Research and Science (WIARS), Portugal
Místo vydání
Porto, Portugal
Místo konání akce
Porto, Portugal
Datum konání akce
27. 7. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—