Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inquiry-based Science Education Modules and Their Effects on Teacher Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00090324" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00090324 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://insciencepress.org/wp-content/uploads/2016/07/Full-Book-Contents_Education-Applications-Developments-II.pdf" target="_blank" >http://insciencepress.org/wp-content/uploads/2016/07/Full-Book-Contents_Education-Applications-Developments-II.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Inquiry-based Science Education Modules and Their Effects on Teacher Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The objective of this research is the development of an IBSE teaching method, based on modules in IBSE. The second objective is the implementation of this educational method into science teacher education. This research was conducted within the PROFILES project in the European 7th Framework Programme. The basic methods of the research were design-based research and the curricular Delphi study. The main outcomes of the design-based research are the IBSE modules, which were used as the basis for training teachers in IBSE implementation. Selected authors on the basis of a presentation at the conference were asked to create a chapter in a monograph. Chapter in the book is the significant expansion and modification of the conference paper.

  • Název v anglickém jazyce

    Inquiry-based Science Education Modules and Their Effects on Teacher Education

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of this research is the development of an IBSE teaching method, based on modules in IBSE. The second objective is the implementation of this educational method into science teacher education. This research was conducted within the PROFILES project in the European 7th Framework Programme. The basic methods of the research were design-based research and the curricular Delphi study. The main outcomes of the design-based research are the IBSE modules, which were used as the basis for training teachers in IBSE implementation. Selected authors on the basis of a presentation at the conference were asked to create a chapter in a monograph. Chapter in the book is the significant expansion and modification of the conference paper.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Education Applications & Developments II

  • ISBN

    9789899938977

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    31-46

  • Počet stran knihy

    278

  • Název nakladatele

    in Science Press

  • Místo vydání

    Lisboa, Portugal

  • Kód UT WoS kapitoly