Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jak připravit učitele jako reflektivního praktika?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00083896" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00083896 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jak připravit učitele jako reflektivního praktika?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autorka příspěvku se snaží přinést do odborného diskurzu pohled na pregraduální vzdělávání učitelů mateřských škol v terciární úrovni. Využívá výsledků několika sond, které realizovala se studenty oboru Učitelství pro mateřské školy (Horká, Syslová a Grůzová 2014; Syslová 2015) k zlepšení procesu utváření profesních dovedností. Zvláštní pozornost věnuje rozvoji reflektivních dovedností v souladu s tzv. realistickým vzděláváním (Korthagen 2011). V závěru představuje výzkum orientovaný na výběrové zaměření pozornosti studentů jako základu pro budování reflektivních dovedností. Šetření se zúčastnilo 21 studentek 1. ročníku, které měly za úkol písemně komentovat pětiminutovou videonahrávku. Tyto nestrukturované písemné narace byly dále induktivně analyzovány. Výsledky ukázaly, že studentky zaměřují svoji pozornost především na činnost učitelky a jsou často kritické k její práci. V daleko menší míře se soustředí na děti, což je v souladu s dalšími výzkumy v této oblasti (van Es a Sherin 200

  • Název v anglickém jazyce

    How to prepare a kindergarten teacher a reflective?

  • Popis výsledku anglicky

    Author of the article tries to bring in professional discourse view of the undergraduate education of kindergarten teachers at the tertiary level. It uses the results of several probes that are implemented by the students of Kindergarten Teacher Training(Horká, Syslová a Grůzová 2014; Syslová 2015) to improve the process of formation of professional skills. Particular attention is paid to the development of reflective skills in line with the so-called realistic training (Korthagen 2011). In conclusionpresents research on selective focus students' attention as the basis for building a reflective skills. The survey was the first year 21 students, who were supposed to provide written comments on a five-minute video. These unstructured written narrativeswere further analyzed by inductively. Results showed that students focus their attention on the activity of the teacher and are often critical to their work.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2015

  • ISBN

    9788075092878

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    499-508

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Křtiny

  • Místo konání akce

    Křtiny

  • Datum konání akce

    15. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku