Jak připravit učitele jako reflektivního praktika?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00083896" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00083896 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jak připravit učitele jako reflektivního praktika?
Popis výsledku v původním jazyce
Autorka příspěvku se snaží přinést do odborného diskurzu pohled na pregraduální vzdělávání učitelů mateřských škol v terciární úrovni. Využívá výsledků několika sond, které realizovala se studenty oboru Učitelství pro mateřské školy (Horká, Syslová a Grůzová 2014; Syslová 2015) k zlepšení procesu utváření profesních dovedností. Zvláštní pozornost věnuje rozvoji reflektivních dovedností v souladu s tzv. realistickým vzděláváním (Korthagen 2011). V závěru představuje výzkum orientovaný na výběrové zaměření pozornosti studentů jako základu pro budování reflektivních dovedností. Šetření se zúčastnilo 21 studentek 1. ročníku, které měly za úkol písemně komentovat pětiminutovou videonahrávku. Tyto nestrukturované písemné narace byly dále induktivně analyzovány. Výsledky ukázaly, že studentky zaměřují svoji pozornost především na činnost učitelky a jsou často kritické k její práci. V daleko menší míře se soustředí na děti, což je v souladu s dalšími výzkumy v této oblasti (van Es a Sherin 200
Název v anglickém jazyce
How to prepare a kindergarten teacher a reflective?
Popis výsledku anglicky
Author of the article tries to bring in professional discourse view of the undergraduate education of kindergarten teachers at the tertiary level. It uses the results of several probes that are implemented by the students of Kindergarten Teacher Training(Horká, Syslová a Grůzová 2014; Syslová 2015) to improve the process of formation of professional skills. Particular attention is paid to the development of reflective skills in line with the so-called realistic training (Korthagen 2011). In conclusionpresents research on selective focus students' attention as the basis for building a reflective skills. The survey was the first year 21 students, who were supposed to provide written comments on a five-minute video. These unstructured written narrativeswere further analyzed by inductively. Results showed that students focus their attention on the activity of the teacher and are often critical to their work.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2015
ISBN
9788075092878
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
499-508
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Křtiny
Místo konání akce
Křtiny
Datum konání akce
15. 9. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—