The Integration of Russian-speaking Pupils-foreigners at Czech School in Research
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00083997" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00083997 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://sgemsocial.org/ssgemlib/spip.php?page=recherche&recherche=10.5593%2FSGEMSOCIAL2015%2FB12" target="_blank" >http://sgemsocial.org/ssgemlib/spip.php?page=recherche&recherche=10.5593%2FSGEMSOCIAL2015%2FB12</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2015/B12/S3.131" target="_blank" >10.5593/SGEMSOCIAL2015/B12/S3.131</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Integration of Russian-speaking Pupils-foreigners at Czech School in Research
Popis výsledku v původním jazyce
Education currently serves as a significant vehicle for socialization and acculturation based upon mutual interaction between teachers and students justified in terms of the teaching process. The education process comprises a number of factors. The research focuses on the issue of adaptation, education and integration of Russian-speaking pupils-foreigners studying at a Czech school and examines specific cultural, social and communication barriers that have arisen in including individuals from a different language background.
Název v anglickém jazyce
The Integration of Russian-speaking Pupils-foreigners at Czech School in Research
Popis výsledku anglicky
Education currently serves as a significant vehicle for socialization and acculturation based upon mutual interaction between teachers and students justified in terms of the teaching process. The education process comprises a number of factors. The research focuses on the issue of adaptation, education and integration of Russian-speaking pupils-foreigners studying at a Czech school and examines specific cultural, social and communication barriers that have arisen in including individuals from a different language background.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SGEM2015 Conference on Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education
ISBN
9786197105452
ISSN
2367-5659
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1019-1024
Název nakladatele
STEF92 Technology Ltd.
Místo vydání
Sofia
Místo konání akce
Albena
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—