Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza finanční gramotnosti v českém kurikulu a srovnání s koncepcemi vybraných zahraničních států

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00084127" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00084127 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza finanční gramotnosti v českém kurikulu a srovnání s koncepcemi vybraných zahraničních států

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Spolu s neustále se rozvíjející světovou ekonomikou narůstá také finanční odpovědnost obyvatelstva. Jeho nedostatečná finanční gramotnost však může vést k chybným rozhodnutím v otázkách financí, která mohou vyústit ve vážné následky. Díky tomu je rozvíjení finanční gramotnosti prostřednictvím výuky celosvětově považováno za velice důležitý prvek ekonomické a finanční stability státu. Z tohoto důvodu byly jak v České, tak i v dalších zahraničních zemí, podniknuty kroky vedoucí k implementaci fenoménu finanční gramotnosti do projektovaného kurikula. Cílem našeho příspěvku je tedy zmapovat a srovnat koncepci finanční gramotnosti v projektovém kurikulu vybraných zemí. Naši pozornost soustředíme především na základní školy.

  • Název v anglickém jazyce

    The analysis of financial literacy in the Czech curriculum and comparison with its conceptions used in the chosen foreign countries

  • Popis výsledku anglicky

    Due to the increasing development of the world economy, the financial responsibility of people rise too. Insufficient financial literacy of people might lead to wrong decisions in the area of finance which might escalate into serious consequences. As a result, teaching of financial literacy is now globally acknowledged as an important element of economic and financial stability of a state. Therefore, there were taken actions leading to implementation of the phenomenon of financial literacy to projectedcurriculum in the Czech Republic and other foreign countries. The aim of the paper is to describe and compare the conception of financial literacy in projected curricula of the given countries. It especially focuses on primary schools.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů