Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problematika finanční gramotnosti u žáků s lehkým mentálním postižením

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146288" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146288 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Problematika finanční gramotnosti u žáků s lehkým mentálním postižením

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Finanční gramotnost je v dnešní době velmi skloňovaným a diskutovaným pojmem. Podle nejrůznějších výzkumů jednoznačně vyplývá zvyšující se zadluženost občanů ČR a nedostatečné vzdělání v oblasti finanční gramotnosti. V této době se více, než jindy, objevují lidé, kteří se zaměřují na nedostatečnou finanční gramotnost lidí. Díky tomu se lidé dostávají do dluhových pastí, ze kterých není úniku. Jednu z ohrožených skupin tvoří lidé s mentálním postižením, a proto by se se vzděláváním v oblasti finanční gramotnosti mělo začínat již na základních školách. Příspěvek se zabývá problematikou finanční gramotnosti u žáků s lehkým mentálním postižením.

  • Název v anglickém jazyce

    The Issue of Financial Literacy at Students with Mild Mental Disabilities

  • Popis výsledku anglicky

    Financial literacy is nowadays very discussed concept. Various studies clearly show the increasing indebtedness of Czech citizens and the insufficient of education in the area of financial literacy. At this time, more than ever, there are people who focus on insufficient knowledge of financial literacy. As a result, people get into dept trap from which there is no escape. A vulnerable group consists people with mild mental disabilities, and therefore training in financial literacy should begin at primary school. The paper deals with the issue of literacy at student with mild mental disabilities.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků Mezinárodní Masarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2013

  • ISBN

    978-80-87952-00-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    2264-2273

  • Název nakladatele

    Magnanimitas

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    9. 12. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku