Finanční gramotnost jako vlivný činitel u vybraných oblastí životní spokojenosti osob s mentálním postižením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33155899" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33155899 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Finanční gramotnost jako vlivný činitel u vybraných oblastí životní spokojenosti osob s mentálním postižením
Popis výsledku v původním jazyce
Problematika spjatá s finanční gramotností se stala celosvětovým trendem. Negramotnost v této oblasti představuje problémy, které vychází z nedostatečné podpory v oblasti vzdělávání, spojené se sociálním statutem a zaměstnaností, navzájem se prolínajícími sociálními vazbami a celkově se odrážející na ekonomické situaci jedince. Vliv tohoto trendu byl vyvozen z výsledků dílčího výzkumu studentského grantu IGA_PdF_2015_003 Percepce subjektivního dopadu zdravotního postižení/přítomnosti chronického onemocnění a pojetí zdravotního uvědomění a gramotnosti na Univerzitě Palackého v Olomouci. U 50 probandů s mentálním postižením byl aplikován Dotazník životní spokojenosti v českém překladu od Rodného, Rodné (2011) zjišťující životní spokojenost v jednotlivýchoblastech (např. práce/zaměstnání, finanční situace, sociální vztahy) a propojenost s finanční gramotností.
Název v anglickém jazyce
Financial Literacy as Influential Factor in Selected Areas of Life Satisfaction of People with Mental Disabilities Financial Literacy as Influential Factor in Selected Areas of Life Satisfaction of People with Mental Disabilities Financial Literacy as Influential Factor in Selected Areas of Life Satisfaction of People with Mental Disabilities Financial Literacy as Influential Factor in Selected Areas of Life Satisfaction of People with Mental Disabilities
Popis výsledku anglicky
Problems connected with financial literacy has become a global trend. Illiteracy is a problem in this area, based on the lack of support in education and are associated with social status and employment. These components are intertwined with social relations and reflects the economic situation of each person. The effect of this trend has been deduced from the partial results of the research student grant IGA_PdF_2015_003 Perception of the subjective impact of disability / presence of chronic illness andthe concept of health awareness and literacy at Palacky University in Olomouc. For 50 people with mental disabilities was administered questionnaire of life satisfaction in the Czech translation of Rodný, Rodná (2011), who finds life satisfaction in various areas (eg. labor/employment, financial situation, social relationships) and interconnectedness of financial literacy.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MMK 2015 Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky. Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference
ISBN
978-80-87952-12-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
1123-1132
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
14. 12. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—