Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Karel IV. ? člověk i vladař v didaktizovaných médiích a výuce dějepisu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00085272" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00085272 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Karel IV. ? člověk i vladař v didaktizovaných médiích a výuce dějepisu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Osobnost Karla IV. se od středověku těšila zájmu, který v moderní době nazýváme mediální publicitou. Máme přitom na mysli zejména obrazová média, jejichž sdělení byla určena nejrůznějším příjemcům, ale také učebnice a další didaktické pomůcky. Akceptování fenoménu historické kultury však předpokládá, že se zmíněná obrazová sdělení místo pouhé ilustrace stanou kvalitativně novým výukovým prostředkem. Předkládaný text po analýze vývoje zobrazování tohoto panovníka (od gotické malby až po hraný film, platidla nebo poštovní známky) na vhodných příkladech komentuje propojení mediální výchovy a dějepisné edukace s cílem rozvoje historického vědomí žáka, i jeho mediální gramotnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Charles IV. ? Man and the governor in teaching media and teaching history

  • Popis výsledku anglicky

    Personality of Charles IV. has been since the Middle Ages in the spotlight, which in modern times is called media publicity. We mean especially visual media, whose statements have been addressed to various recipients, but also textbooks and other teaching aids. Accepting the phenomenon of historical culture assumes, however, that such image messages, instead of mere illustrations, become a qualitatively new teaching resource. The present text, after analyzing the development of imaging of this ruler (from Gothic paintings to the feature film, means of payment or stamps), on some examples comments linking of media education and historical education with the aim to develop historical consciousness of a pupil, and his or her media literacy.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 29/2015/2

  • ISSN

    1211-6068

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    29/2015

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    114-125

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus