Analýza chování s rysy závislosti a primární prevence u prezenčních studentů Masarykovy univerzity
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00085320" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00085320 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1503/lifele2015050345.pdf" target="_blank" >http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1503/lifele2015050345.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza chování s rysy závislosti a primární prevence u prezenčních studentů Masarykovy univerzity
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem prezentovaných výzkumných studií byla deskripce a analýza potenciálně návykového chování vzorku prezenčních studentů Masarykovy univerzity a možnosti jeho prevence. Jednalo se o tři anonymní dotazníkové studie, první mapovala ve vzorku 9993 respondentů zkušenosti s návykovými látkami legálního a ilegálního typu, jejich názory a postoje. Ve druhé studii bylo osloveno 2475 osob otázkami zaměřenými na potenciálně rizikové aktivity, zejména na tzv. virtuální drogy. Třetí výzkum ve vzorku 2176 osob setýkal aktivit primární prevence na Masarykově univerzitě, jejich efektivity, atraktivity, zapojení studentů. Získaná data byla elektronicky zaznamenána a podrobena statistickému zpracování (deskriptivní statistika, chí-kvadrát test a jeho modifikace, Fisherův exaktní test). Z výsledků vyplynulo, že nejčastěji užívanými návykovými látkami ve vzorku byl alkohol, nikotin, kofein, kanabinoidy, v menší míře též halucinogeny, tlumivé léky bez předpisu a taneční drogy.
Název v anglickém jazyce
Analysis of Behavior with Features of Addiction and Primary Prevention for Full-time Students at Masaryk University
Popis výsledku anglicky
The aim of the research studies presented here was a description and analysis of potentially addictive behavior in a sample of full-time students at Masaryk University and its possible prevention. There were 3 anonymous questionnaire studies, first charted in a sample of 9993 respondents experience with addictive drugs of legal and illegal type, their opinions and attitudes. In the second study there were interviewed 2475 people on issues aimed at potentially hazardous activities, especially virtual drugs. The third investigation in a sample of 2176 people concerned primary prevention activities at the University, their efficiency, attractiveness, student involvement. The collected data were electronically recorded and subjected to statistical processing (descriptive statistics, chi-square test and its modifications, Fisher exact test).
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
LIFELONG LEARNING- CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
ISSN
1805-8868
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
30
Strana od-do
45-74
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—