Education Project as Motivation in Physics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00085769" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00085769 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Education Project as Motivation in Physics
Popis výsledku v původním jazyce
A growing number of scientists, teachers and even politicians are aware that our country lacks capable young engineers and scientists. Reasons why this is so, are different, some of them can we as teachers affect, others barely. For example, we obtain the appropriate motivation young generation's interest in science. One of the most effective motivational methods is education project, which includes our contribution, dealing with history, nature and experimental research. So called Mpemba´s phenomenon.The conclusion of our paper and our measurements shows that in this case it is an understandable and easy experimentally verifiable phenomenon, based on an intervening in the fields of physics and chemistry, easy to implement in terms of secondary schools and universities
Název v anglickém jazyce
Education Project as Motivation in Physics
Popis výsledku anglicky
A growing number of scientists, teachers and even politicians are aware that our country lacks capable young engineers and scientists. Reasons why this is so, are different, some of them can we as teachers affect, others barely. For example, we obtain the appropriate motivation young generation's interest in science. One of the most effective motivational methods is education project, which includes our contribution, dealing with history, nature and experimental research. So called Mpemba´s phenomenon.The conclusion of our paper and our measurements shows that in this case it is an understandable and easy experimentally verifiable phenomenon, based on an intervening in the fields of physics and chemistry, easy to implement in terms of secondary schools and universities
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XXXIII. International Colloquium on the Management of Educational Process
ISBN
9788072319954
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
45-51
Název nakladatele
UNOB, Faculty of Military Leadership
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
UNOB Brno
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—