Hodnotová orientace a životní postoje současných adolescentů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F06%3A10217663" target="_blank" >RIV/61989592:15210/06:10217663 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnotová orientace a životní postoje současných adolescentů
Popis výsledku v původním jazyce
V souladu s interpretací kvantitativního a s podporou dat z kvalitativního výzkumu hodnotově-postojové orientace adolescentů můžeme tvrdit, že současná generace dospívajících je dobrým potenciálem, zdravým prvkem naší společnosti. Netřeba prvotně napravovat hodnoty a postoje dospívajících, ale spíše průběh edukačního procesu, netřeba stimulovat mládež k jiné než hermeneuticko-dějinně podmíněné hodnotové orientaci, zkvalitnění průběhu a výsledků edukačního procesu závisí na zkvalitnění vztahu mezi učitelem a žákem, avšak kriticky bychom měli zhodnotit osobnost učitele nikoli jen žáka.
Název v anglickém jazyce
Value orientation and life attitudes of the adolescents
Popis výsledku anglicky
With the support of the data acquired by the quantitative and the qualitative research we can say that the contemporary teenage generation is a good potential and a healthy element of our society. It is not necessary to correct the values and the attitudes of the young but it is to amend the very course of the educational process. There is no need to motivate the young to an orientation other than the hermeneutically and historically conditioned one. The improvement of the course and of the results of the educational process depends on the improvement of the relationship between a teacher and a student.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
PAIDAGOGÓS, časopis pro pedagogiku a s tím související vědy
ISSN
1213-3809
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—