Strategie učení se cizímu jazyku u nevidomých studentů anglického jazyka jako cizího jazyka ? představení současného výzkumu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00085773" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00085773 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Strategie učení se cizímu jazyku u nevidomých studentů anglického jazyka jako cizího jazyka ? představení současného výzkumu
Popis výsledku v původním jazyce
Strategie učení se cizímu jazyku patří k aktuálním didakticko-pedagogickým tématům. Vlčková je definuje jako soubory postupů používaných žáky k usnadnění získávání, zapamatování, znovu vybavení a používání informací v procesu učení (se) cizímu jazyku. Dosavadní výzkumy věnované strategiím učení se soustředily zejména na většinovou populaci. Poznatky o strategiích učení se cizímu jazyku v rámci speciálního vzdělávání jsou nedostatečné, v českém prostředí téměř nulové. Cílem tohoto příspěvku je nastínit potenciál strategií učení se cizímu jazyku a představit současný výzkum strategií učení se cizímu jazyku u nevidomých studentů anglického jazyka jako cizího jazyka na českých vysokých školách.
Název v anglickém jazyce
Language Learning Strategies in Blind Students of English Language as a Foreign Language- Introduction of Current Research
Popis výsledku anglicky
Language learning strategies belong among contemporary didactic-educational topics. Vlčková defines them as sets of steps taken by learners to make information acquisition, remembering, recollection and usage in foreign language learning process easier.Research in language learning strategies has so far focused on majority population. Knowledge about language learning strategies in special education is insufficient, in Czech environment almost non-existent. This paper will explain the potential of language learning strategies and will introduce current research into language learning strategies in blind university students in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů