Člověk s postižením a výtvarná tvorba. Od zobrazování k autorství
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00086559" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00086559 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/782" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/782</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Člověk s postižením a výtvarná tvorba. Od zobrazování k autorství
Popis výsledku v původním jazyce
Odborná kniha prostřednictvím induktivní a deduktivní výzkumné metody analyzuje oblasti výtvarné tvorby ve speciální pedagogice, výtvarné výchově, arteterapii a umění. Práce je členěna do tří kapitol. První kapitola obsahuje výzkumně-analytickou studii na téma zobrazování postižení ve vybraných obdobích evropských dějin umění. Druhá kapitola se zabývá problematikou výtvarné tvorby ve výchově, vzdělávání i terapii a prezentuje výsledky akčního výzkumu. V úvodu kapitoly hledá komparativní analýzou společná východiska teoretických konceptů arteterapie, speciální výtvarné výchovy a inkluzivní výtvarné didaktiky. Třetí kapitola se věnuje etablování osob s postižením jako autorů výtvarných artefaktů a jejich umělecké tvorby. Zároveň v případových studiích hodnotí uměleckou tvorbu jako specifickou strategii sociální inkluze.
Název v anglickém jazyce
A person with a disability and fine arts. From imaging to authorship
Popis výsledku anglicky
This book analyzes through theoretical research the field of art creation in special education, art education, art therapy and visual art. The work is divided into three chapters. The first chapter contains analytical study focusing on disability imagesin visual arts in selected periods of European art history. The second chapter deals with art work creation in education and therapy and presents outcomes of an action research.It aims to compare and interpret new theoretical foundations of art therapy,special art education and inclusive art didactics. The final chapter focuses on establishment of authors with disabilities as artists and art creation as a specific strategy for social inclusion. At the same time it values artistic creation as a specificstrategy of social inclusion.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.30.0009" target="_blank" >EE2.3.30.0009: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
9788021079250
Počet stran knihy
200
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—