Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CLIL and scaffolding in primary education in the Czech republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00086643" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00086643 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CLIL and scaffolding in primary education in the Czech republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Integration of content and language has become a new challenge for pre-service teachers at university settings in the Czech republic. The role of the teacher is to offer scaffolding, a temporary assistance until the pupil is able to become more independent. The presentation offers partial results of the pilot study which focuses on scaffolding strategies teachers use in CLIL primary classrooms in the Czech republic to support pupils? linguistic and content development. It describes the first phase of research based on primary school lesson observations, video recordings and teachers´ stimulated recall. The results of this research will also be used as a study material for university students of primary education.

  • Název v anglickém jazyce

    CLIL and scaffolding in primary education in the Czech republic

  • Popis výsledku anglicky

    Integration of content and language has become a new challenge for pre-service teachers at university settings in the Czech republic. The role of the teacher is to offer scaffolding, a temporary assistance until the pupil is able to become more independent. The presentation offers partial results of the pilot study which focuses on scaffolding strategies teachers use in CLIL primary classrooms in the Czech republic to support pupils? linguistic and content development. It describes the first phase of research based on primary school lesson observations, video recordings and teachers´ stimulated recall. The results of this research will also be used as a study material for university students of primary education.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů