Fyzikální učebnice z pohledu chlapců a dívek
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00086727" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00086727 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Fyzikální učebnice z pohledu chlapců a dívek
Popis výsledku v původním jazyce
Tento příspěvek popisuje vnímání, čtení a způsob procházení tří vybraných učebnic fyziky žáky (n = 12) základních škol. Výzkum se přitom zaměřuje a poukazuje na rozdíly mezi chlapci a dívkami. V rámci každé učebnice byla vybrána kapitola o spalovacích motorech. Jako výzkumná metoda umožňující srovnání byla využita metoda eye-trackingu za pomoci přístroje SMI RED 250 a následně také hloubkového rozhovoru. Výstupy příspěvku ukazují zmiňované rozdíly ve vnímání učebnic a práci s nimi mezi chlapci a dívkami. Naznačují také možné úpravy fyzikálních učebnice, které by mohly zvýšit efektivitu (čtenost a srozumitelnost) při výuce fyziky. Výzkum byl realizován v průběhu října 2015.
Název v anglickém jazyce
Textbooks of Physics from boys and girls point of view
Popis výsledku anglicky
This paper describes perception, reading and way of browsing of three selected textbooks of Physics by students (n = 12) of elementary school. The survey focuses and points to differences between boys and girls and it was realized in the course of October 2015. We have used a chapter describing combustion engine in each of textbook. We have used the eye-tracking (SMI RED 250 device) method followed by in-depth interview as a research method allowing that comparison. This paper presents results showing some differences between boys and girls in perception and work with textbooks. We propose some possible adjustment of textbooks of Physics that could increase the effectivity (reading and understandable) of the education process.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Moderní trendy ve vyučování, matematiky a přírodovědných předmětů V
ISBN
9788021081369
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
68-77
Název nakladatele
Masarykova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—