Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Spirály v matematice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00086728" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00086728 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Spirály v matematice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovace metod, obsahu a forem vyučování matematice na základní škole a s tím spojenému zkvalitňování vysokoškolské přípravy budoucích učitelů matematiky. Příspěvek obsahuje náměty pro motivaci ve vyučování matematice, úzce související s možnostmi výzkumného přístupu studentů. Nejprve je popsáno několik příkladů matematických spirál včetně historických poznámek, dále jsou uvedeny rovnice těchto spirál v polárních souřadnicích i parametricky. Závěrem jsoupomocí integrálního počtu odvozeny vztahy pro jejich délky.

  • Název v anglickém jazyce

    Spirals in mathematics

  • Popis výsledku anglicky

    The article was created as the result of the research oriented at innovation of methods, content and forms of elementary school teaching of mathematics in connection with improvement of university education of future teachers of mathematics. The articlecontains a few topics for motivation in the Mathematics teaching which are closely related to the possibilities of students´ research approach. Firstly, there are described several examples of mathematical spirals including historical remarks, further there are given these spirals´ equations in polar coordinates and in parametric formulations as well. In the conclusion there are derived the formulas for their lengths with the help of the integral calculus.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách IV

  • ISBN

    9788021081468

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    5-15

  • Název nakladatele

    Masarykova Univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku