Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Spirály ve vyučování matematice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F21%3A00122569" target="_blank" >RIV/00216224:14410/21:00122569 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Spirály ve vyučování matematice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovace metod, obsahu a forem vyučování matematice na základní škole a s tím spojenému zkvalitňování vysokoškolské přípravy budoucích učitelů matematiky. Příspěvek obsahuje náměty pro motivaci ve vyučování matematice, úzce související s možnostmi výzkumného přístupu studentů. Nejprve je popsáno několik příkladů matematických spirál včetně historických poznámek, dále jsou uvedeny rovnice těchto spirál v polárních souřadnicích i parametricky. Závěrem jsou pomocí integrálního počtu odvozeny vztahy pro jejich délky.

  • Název v anglickém jazyce

    Spirals in teaching of mathematics

  • Popis výsledku anglicky

    The article was created as the result of the research oriented at innovation of methods, content and forms of elementary school teaching of mathematics in connection with improvement of university education of future teachers of mathematics. The article contains a few topics for motivation in the Mathematics teaching which are closely related to the possibilities of students´ research approach. Firstly, there are described several examples of mathematical spirals including historical remarks, further there are given these spirals´ equations in polar coordinates and in parametric formulations as well. In the conclusion there are derived the formulas for their lengths with the help of the integral calculus.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Matematika, informační technologie a aplikované vědy (MITAV 2021)

  • ISBN

    9788075823809

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    26-35

  • Název nakladatele

    Univerzita obrany v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Klub Univerzity obrany Brno

  • Datum konání akce

    17. 6. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku