Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

School is our common world: a constructivist-phenomenological study of the construing of Roma pupils and their teacher

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00086946" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00086946 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68081740:_____/16:00454197

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1002/9781118508275.ch31" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1002/9781118508275.ch31</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1002/9781118508275.ch31" target="_blank" >10.1002/9781118508275.ch31</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    School is our common world: a constructivist-phenomenological study of the construing of Roma pupils and their teacher

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter is concerned with the situation of a Roma community in the Czech Republic and with the lack of a working model of education for Roma children, who often fail at school. The study attempts to go beyond common hypotheses that reflect this problem and which emphasize the influence of biological, social or cultural factors, by focusing on the perspectives of the persons involved, namely on the children?s and their teacher?s construing of their school. It employs this approach in a study of a class of Roma children and their teacher, From the personal construct perspective the school is viewed as a place where complex processes of relational construing take place.. In addition, the study looks at the school in terms of the phenomenological notion of a shared life-world. Both approaches are presented as compatible tools providing insights into children?s and teacher?s ways of construing and generating concrete questions and practical suggestions.

  • Název v anglickém jazyce

    School is our common world: a constructivist-phenomenological study of the construing of Roma pupils and their teacher

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter is concerned with the situation of a Roma community in the Czech Republic and with the lack of a working model of education for Roma children, who often fail at school. The study attempts to go beyond common hypotheses that reflect this problem and which emphasize the influence of biological, social or cultural factors, by focusing on the perspectives of the persons involved, namely on the children?s and their teacher?s construing of their school. It employs this approach in a study of a class of Roma children and their teacher, From the personal construct perspective the school is viewed as a place where complex processes of relational construing take place.. In addition, the study looks at the school in terms of the phenomenological notion of a shared life-world. Both approaches are presented as compatible tools providing insights into children?s and teacher?s ways of construing and generating concrete questions and practical suggestions.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Wiley Handbook of Personal Contsruct Psychology

  • ISBN

    9781118508312

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    383-396

  • Počet stran knihy

    545

  • Název nakladatele

    Wiley

  • Místo vydání

    Chichester

  • Kód UT WoS kapitoly