Specifics of Communication between Teachers and Parents of Roma Pupils
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F17%3A74967" target="_blank" >RIV/60460709:41110/17:74967 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Specifics of Communication between Teachers and Parents of Roma Pupils
Popis výsledku v původním jazyce
This case study explores communication between teachers and parents of Roma pupils. Apart from families, the only direct impact on childrens development have their teachers so the parent-teacher communication is a prerequisite for effective solution to the issues that may occur during education. The overall objective of the work was to describe the specifics of communication between teachers and parents of Roma pupils at the Primary School Cimburkova in order to contribute to mapping of this situation in the Czech Republic. The case study provides information about under what circumstances and in what ways this intercultural communication takes place. To fulfil the objective of this study, a qualitative approach was used in the form of 15 semi-structured interviews conducted with the teachers of this selected school.
Název v anglickém jazyce
Specifics of Communication between Teachers and Parents of Roma Pupils
Popis výsledku anglicky
This case study explores communication between teachers and parents of Roma pupils. Apart from families, the only direct impact on childrens development have their teachers so the parent-teacher communication is a prerequisite for effective solution to the issues that may occur during education. The overall objective of the work was to describe the specifics of communication between teachers and parents of Roma pupils at the Primary School Cimburkova in order to contribute to mapping of this situation in the Czech Republic. The case study provides information about under what circumstances and in what ways this intercultural communication takes place. To fulfil the objective of this study, a qualitative approach was used in the form of 15 semi-structured interviews conducted with the teachers of this selected school.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50404 - Anthropology, ethnology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 14th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2017
ISBN
978-80-213-2762-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
545-552
Název nakladatele
Česká zemědělská univerzita v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
8. 6. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000409038600066