Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Specifics of Communication between Teachers and Parents of Roma Pupils

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F17%3A74967" target="_blank" >RIV/60460709:41110/17:74967 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Specifics of Communication between Teachers and Parents of Roma Pupils

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This case study explores communication between teachers and parents of Roma pupils. Apart from families, the only direct impact on childrens development have their teachers so the parent-teacher communication is a prerequisite for effective solution to the issues that may occur during education. The overall objective of the work was to describe the specifics of communication between teachers and parents of Roma pupils at the Primary School Cimburkova in order to contribute to mapping of this situation in the Czech Republic. The case study provides information about under what circumstances and in what ways this intercultural communication takes place. To fulfil the objective of this study, a qualitative approach was used in the form of 15 semi-structured interviews conducted with the teachers of this selected school.

  • Název v anglickém jazyce

    Specifics of Communication between Teachers and Parents of Roma Pupils

  • Popis výsledku anglicky

    This case study explores communication between teachers and parents of Roma pupils. Apart from families, the only direct impact on childrens development have their teachers so the parent-teacher communication is a prerequisite for effective solution to the issues that may occur during education. The overall objective of the work was to describe the specifics of communication between teachers and parents of Roma pupils at the Primary School Cimburkova in order to contribute to mapping of this situation in the Czech Republic. The case study provides information about under what circumstances and in what ways this intercultural communication takes place. To fulfil the objective of this study, a qualitative approach was used in the form of 15 semi-structured interviews conducted with the teachers of this selected school.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50404 - Anthropology, ethnology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 14th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2017

  • ISBN

    978-80-213-2762-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    545-552

  • Název nakladatele

    Česká zemědělská univerzita v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    8. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000409038600066