Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Educational Challenge not only for Pupils: the Theoretical Foundations of Education of the National Heritage Institute’s program National and Cultural Identity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00087563" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00087563 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ped.muni.cz/whis/journal-7-2-2015.pdf" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/whis/journal-7-2-2015.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Educational Challenge not only for Pupils: the Theoretical Foundations of Education of the National Heritage Institute’s program National and Cultural Identity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper we introduce and explain the philosophical foundations and theoretical concepts of educational programmes within the NAKI project (National and Cultural Identity) implemented in 2012–2015. The project motto “Sights are fun” captures its educational goal which is to foster through educational programmes a deeper understanding of national and European cultural identity and to improve the care for cultural heritage in the Czech Republic. The target groups of the project are preschool, primary school and secondary school pupils, families with children, university students and lifelong learners and people with specific educational needs.

  • Název v anglickém jazyce

    Educational Challenge not only for Pupils: the Theoretical Foundations of Education of the National Heritage Institute’s program National and Cultural Identity

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper we introduce and explain the philosophical foundations and theoretical concepts of educational programmes within the NAKI project (National and Cultural Identity) implemented in 2012–2015. The project motto “Sights are fun” captures its educational goal which is to foster through educational programmes a deeper understanding of national and European cultural identity and to improve the care for cultural heritage in the Czech Republic. The target groups of the project are preschool, primary school and secondary school pupils, families with children, university students and lifelong learners and people with specific educational needs.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/DF12P01OVV014" target="_blank" >DF12P01OVV014: Vzdělávací role Národního památkového ústavu: Edukace jako klíčový nástroj zkvalitnění péče o kulturní dědictví České republiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Czech-polish historical and pedagogical journal

  • ISSN

    1803-6546

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    58-71

  • Kód UT WoS článku

    000379842300006

  • EID výsledku v databázi Scopus