Educational Challenge not only for Pupils: the Theoretical Foundations of Education of the National Heritage Institute’s program National and Cultural Identity
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00087563" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00087563 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ped.muni.cz/whis/journal-7-2-2015.pdf" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/whis/journal-7-2-2015.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Educational Challenge not only for Pupils: the Theoretical Foundations of Education of the National Heritage Institute’s program National and Cultural Identity
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper we introduce and explain the philosophical foundations and theoretical concepts of educational programmes within the NAKI project (National and Cultural Identity) implemented in 2012–2015. The project motto “Sights are fun” captures its educational goal which is to foster through educational programmes a deeper understanding of national and European cultural identity and to improve the care for cultural heritage in the Czech Republic. The target groups of the project are preschool, primary school and secondary school pupils, families with children, university students and lifelong learners and people with specific educational needs.
Název v anglickém jazyce
Educational Challenge not only for Pupils: the Theoretical Foundations of Education of the National Heritage Institute’s program National and Cultural Identity
Popis výsledku anglicky
In this paper we introduce and explain the philosophical foundations and theoretical concepts of educational programmes within the NAKI project (National and Cultural Identity) implemented in 2012–2015. The project motto “Sights are fun” captures its educational goal which is to foster through educational programmes a deeper understanding of national and European cultural identity and to improve the care for cultural heritage in the Czech Republic. The target groups of the project are preschool, primary school and secondary school pupils, families with children, university students and lifelong learners and people with specific educational needs.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/DF12P01OVV014" target="_blank" >DF12P01OVV014: Vzdělávací role Národního památkového ústavu: Edukace jako klíčový nástroj zkvalitnění péče o kulturní dědictví České republiky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Czech-polish historical and pedagogical journal
ISSN
1803-6546
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
58-71
Kód UT WoS článku
000379842300006
EID výsledku v databázi Scopus
—