Analysis of National and Cultural Indentity Educational Programmes with Examples of Good Practice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00087564" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00087564 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ped.muni.cz/whis/journal-7-2-2015.pdf" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/whis/journal-7-2-2015.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analysis of National and Cultural Indentity Educational Programmes with Examples of Good Practice
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper we draw on the previous presentation in which we introduced the goals and theoretical foundations of the NAKI (National and Cultural Identity) educational programme. The main goal of NAKI was applied research and development whose results would contribute to creating a system of educational programmes focused on education about tangible and intangible cultural heritage including historical dwellings, cultural landscape and archaeological heritage. Using discourse analysis, we present the interpretation of the accounts of the participants of educational programmes which took place in buildings of the National Heritage Institute of the Czech Republic.
Název v anglickém jazyce
Analysis of National and Cultural Indentity Educational Programmes with Examples of Good Practice
Popis výsledku anglicky
In this paper we draw on the previous presentation in which we introduced the goals and theoretical foundations of the NAKI (National and Cultural Identity) educational programme. The main goal of NAKI was applied research and development whose results would contribute to creating a system of educational programmes focused on education about tangible and intangible cultural heritage including historical dwellings, cultural landscape and archaeological heritage. Using discourse analysis, we present the interpretation of the accounts of the participants of educational programmes which took place in buildings of the National Heritage Institute of the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/DF12P01OVV014" target="_blank" >DF12P01OVV014: Vzdělávací role Národního památkového ústavu: Edukace jako klíčový nástroj zkvalitnění péče o kulturní dědictví České republiky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Czech-polish historical and pedagogical journal
ISSN
1803-6546
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
72-90
Kód UT WoS článku
000379842300007
EID výsledku v databázi Scopus
—