The Current Paradigms of Science Education and Their Expected Impact on Curriculum
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00089090" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00089090 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815041294" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815041294</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.07.135" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.07.135</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Current Paradigms of Science Education and Their Expected Impact on Curriculum
Popis výsledku v původním jazyce
Using the PROFILES-project curricular Delphi study we try to identify stakeholders’ views on science education as a base of a new educational paradigms: (1) awareness of science in current, social, globally relevant and occupational contexts, (2) intellectual education in interdisciplinary science contexts and (3) facilitation of interest in the contexts of nature, everyday life and living environment.
Název v anglickém jazyce
The Current Paradigms of Science Education and Their Expected Impact on Curriculum
Popis výsledku anglicky
Using the PROFILES-project curricular Delphi study we try to identify stakeholders’ views on science education as a base of a new educational paradigms: (1) awareness of science in current, social, globally relevant and occupational contexts, (2) intellectual education in interdisciplinary science contexts and (3) facilitation of interest in the contexts of nature, everyday life and living environment.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - Social and Behavioral Sciences Volume 197, 25 July 2015, 7th World Conference on Educational Sciences 2015
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
271-277
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam, Nizozemí
Místo konání akce
Athens
Datum konání akce
5. 2. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000380613100042