The Role of Education in Overcoming Violated Reciprocity between Man and Nature
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00093452" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00093452 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.217" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.217</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.217" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.04.217</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Role of Education in Overcoming Violated Reciprocity between Man and Nature
Popis výsledku v původním jazyce
Within the intentions of eco-social educational theories, the author characterizes the so-called biophile (pro-natural) orientation of education. Considering that nature is a permanent part of the educational content and also a means of education, the author points out the possibilities of school instruction to overcome the manipulative perception of nature and primitive egocentric beliefs and values. She emphasizes the experiential and learning-by-doing orientation of the instruction and the work with children's images of the world of nature, which can develop a new way of critical thinking, leading to cessation of the existing way of damaging nature and to the anthropocentrism which is subdued to the environmental discipline and ethical awareness. (C) 2015 Published by Elsevier Ltd.
Název v anglickém jazyce
The Role of Education in Overcoming Violated Reciprocity between Man and Nature
Popis výsledku anglicky
Within the intentions of eco-social educational theories, the author characterizes the so-called biophile (pro-natural) orientation of education. Considering that nature is a permanent part of the educational content and also a means of education, the author points out the possibilities of school instruction to overcome the manipulative perception of nature and primitive egocentric beliefs and values. She emphasizes the experiential and learning-by-doing orientation of the instruction and the work with children's images of the world of nature, which can develop a new way of critical thinking, leading to cessation of the existing way of damaging nature and to the anthropocentrism which is subdued to the environmental discipline and ethical awareness. (C) 2015 Published by Elsevier Ltd.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PROCEEDINGS OF 5TH WORLD CONFERENCE ON LEARNING, TEACHING AND EDUCATIONAL LEADERSHIP
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1174-1178
Název nakladatele
ELSEVIER SCIENCE BV
Místo vydání
AMSTERDAM
Místo konání akce
Prague, CZECH REPUBLIC
Datum konání akce
29. 10. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000380499600182