Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Role of Education in Overcoming Violated Reciprocity between Man and Nature

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00093452" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00093452 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.217" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.217</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.217" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.04.217</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Role of Education in Overcoming Violated Reciprocity between Man and Nature

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Within the intentions of eco-social educational theories, the author characterizes the so-called biophile (pro-natural) orientation of education. Considering that nature is a permanent part of the educational content and also a means of education, the author points out the possibilities of school instruction to overcome the manipulative perception of nature and primitive egocentric beliefs and values. She emphasizes the experiential and learning-by-doing orientation of the instruction and the work with children's images of the world of nature, which can develop a new way of critical thinking, leading to cessation of the existing way of damaging nature and to the anthropocentrism which is subdued to the environmental discipline and ethical awareness. (C) 2015 Published by Elsevier Ltd.

  • Název v anglickém jazyce

    The Role of Education in Overcoming Violated Reciprocity between Man and Nature

  • Popis výsledku anglicky

    Within the intentions of eco-social educational theories, the author characterizes the so-called biophile (pro-natural) orientation of education. Considering that nature is a permanent part of the educational content and also a means of education, the author points out the possibilities of school instruction to overcome the manipulative perception of nature and primitive egocentric beliefs and values. She emphasizes the experiential and learning-by-doing orientation of the instruction and the work with children's images of the world of nature, which can develop a new way of critical thinking, leading to cessation of the existing way of damaging nature and to the anthropocentrism which is subdued to the environmental discipline and ethical awareness. (C) 2015 Published by Elsevier Ltd.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF 5TH WORLD CONFERENCE ON LEARNING, TEACHING AND EDUCATIONAL LEADERSHIP

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1174-1178

  • Název nakladatele

    ELSEVIER SCIENCE BV

  • Místo vydání

    AMSTERDAM

  • Místo konání akce

    Prague, CZECH REPUBLIC

  • Datum konání akce

    29. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000380499600182