The Main Ideas of Cosmology at School
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00106241" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00106241 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815032413" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815032413</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.948" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.04.948</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Main Ideas of Cosmology at School
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this research study was to investigate students' ideas and main difficulties with understanding modern cosmology science and to design based on results obtained a new cosmology course. We tried to identify factors, which might limit students' skills and knowledge about universe. The participants were students - mostly pre-service teachers at the Science Education program in an Faculty of Education. A combination of qualitative and quantitative research approaches were used in the study. The data were primarily sourced from a standard questionnaire instrument. In addition, the interviews were conducted to determine student's views of discussed course topics. (C) 2015 Published by Elsevier Ltd.
Název v anglickém jazyce
The Main Ideas of Cosmology at School
Popis výsledku anglicky
The aim of this research study was to investigate students' ideas and main difficulties with understanding modern cosmology science and to design based on results obtained a new cosmology course. We tried to identify factors, which might limit students' skills and knowledge about universe. The participants were students - mostly pre-service teachers at the Science Education program in an Faculty of Education. A combination of qualitative and quantitative research approaches were used in the study. The data were primarily sourced from a standard questionnaire instrument. In addition, the interviews were conducted to determine student's views of discussed course topics. (C) 2015 Published by Elsevier Ltd.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PROCEEDINGS OF 2ND GLOBAL CONFERENCE ON PSYCHOLOGY RESEARCHES (GCPR-2014), Procedia Social and Behavioral Sciences, vol. 190
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
281-286
Název nakladatele
ELSEVIER SCIENCE BV
Místo vydání
AMSTERDAM
Místo konání akce
Univ Barcelona, Barcelona, SPAIN
Datum konání akce
28. 11. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000380481900040