Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

What are Science Teacher’s Ideas about the Universe? (AIP)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00096368" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00096368 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://aip.scitation.org/doi/abs/10.1063/1.4974401" target="_blank" >http://aip.scitation.org/doi/abs/10.1063/1.4974401</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1063/1.4974401" target="_blank" >10.1063/1.4974401</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    What are Science Teacher’s Ideas about the Universe? (AIP)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The new cosmological discoveries over the past two decades have a great impact on physics. We have prepared a new university course The Introduction to Cosmology available for students without deeper math background. The results of research study and the cosmology lecturers' experiences in two years are presented. We have prepared a questionnaire and the case study to find out how students think about the Universe, how they can accept cosmology theoretical ideas. Then we use it for design follow-up activities that help students to improve their understanding. We have observed the students’ views on the presented science concept and on the nature of scientific knowledge. We have prepared a questionnaire to find out how students can accept theoretical ideas. This survey was designed especially for future and contemporary science teachers. Then we use the obtained results for design follow-up activities that help students to improve their understanding. Finally the most frequented cosmology misconceptions are discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    What are Science Teacher’s Ideas about the Universe? (AIP)

  • Popis výsledku anglicky

    The new cosmological discoveries over the past two decades have a great impact on physics. We have prepared a new university course The Introduction to Cosmology available for students without deeper math background. The results of research study and the cosmology lecturers' experiences in two years are presented. We have prepared a questionnaire and the case study to find out how students think about the Universe, how they can accept cosmology theoretical ideas. Then we use it for design follow-up activities that help students to improve their understanding. We have observed the students’ views on the presented science concept and on the nature of scientific knowledge. We have prepared a questionnaire to find out how students can accept theoretical ideas. This survey was designed especially for future and contemporary science teachers. Then we use the obtained results for design follow-up activities that help students to improve their understanding. Finally the most frequented cosmology misconceptions are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    AIP Conference Proceedings

  • ISBN

    9780735414723

  • ISSN

    0094-243X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    2045-2048

  • Název nakladatele

    American Institute of Physics

  • Místo vydání

    Melville (USA)

  • Místo konání akce

    Rackova Valley, Slovakia

  • Datum konání akce

    19. 10. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000404290700032