Odměňovací moc studentů učitelství na praxi: kvalitativní výzkum ve smíšeném designu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00087799" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00087799 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Odměňovací moc studentů učitelství na praxi: kvalitativní výzkum ve smíšeném designu
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek prezentuje výsledky kvalitativního výzkumu zaměřeného tematicky na odměňovací bázi moci studentů učitelství na praxích na druhém stupni základních škol v občanské výchově, českém jazyce a dějepise. U osmi studentů učitelství bylo natáčeno šest hodin výuky na učitelskou a žákovskou kameru, dále byly realizovány hloubkové rozhovory se studenty učitelství a data byla sbírána také pomocí jejich reflektivních deníků z praxí. Na základě transkriptů dat a samotných videodat bylo realizováno tematické a otevřené kódování odměňovací moci a jejích uplatňovaných forem ze strany studentů učitelství. Příspěvek popisuje základní formy odměňovací moci vyskytující se ve výuce studentů učitelství a jejich základní miniscénáře.
Název v anglickém jazyce
Reward power of student teachers on their teaching practice: a qualitative study
Popis výsledku anglicky
The paper presents findings from qualitative research, thematically oriented on reward power of student teachers on their long term practice at lower secondary schools. Eight student teachers and their lessons of Civics, Czech or History were videotaped with two cameras (teacher´s and pupils´ camera). Deep interviews were realized and data were collected by reflective teaching diaries as well. On the bases of transcripts and video data itself thematic and open coding of reward power was conducted. The analyses focused on forms of power and mini-scenarios of use of the reward power by student teachers.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA16-02177S" target="_blank" >GA16-02177S: Strategie řízení třídy u studentů učitelství a zkušených učitelů (jejich cvičných učitelů) na druhém stupni základní školy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů