Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Classroom Management: Approaches of Student Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00088200" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00088200 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Classroom Management: Approaches of Student Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This conference paper is focused on classroom management approaches of student teachers. Classroom management (CM) can be viewed as a system of strategies employed by a teacher to influence the physical and social space of the classroom to foster an environment where learning can occur (Christofferson, Sullivan, &amp; Bradley, 2015). Classroom management skills are crucial for teachers to create classroom settings where students can learn as effective CM leads to student high achievement (Stronge, Ward, &amp; Grant, 2011) and contributes to teacher remaining in the profession. The first years of teaching are usually reported to be the most challenging. The aim of the research is to describe in detail CMS of student teachers (pre-service teachers) on their long term teaching practice in lower secondary classes. The research is based on an integrated mixed methods design (Creswell &amp; Plano Clark, 2011). While this is research in progress, we present only qualitative part.

  • Název v anglickém jazyce

    Classroom Management: Approaches of Student Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    This conference paper is focused on classroom management approaches of student teachers. Classroom management (CM) can be viewed as a system of strategies employed by a teacher to influence the physical and social space of the classroom to foster an environment where learning can occur (Christofferson, Sullivan, &amp; Bradley, 2015). Classroom management skills are crucial for teachers to create classroom settings where students can learn as effective CM leads to student high achievement (Stronge, Ward, &amp; Grant, 2011) and contributes to teacher remaining in the profession. The first years of teaching are usually reported to be the most challenging. The aim of the research is to describe in detail CMS of student teachers (pre-service teachers) on their long term teaching practice in lower secondary classes. The research is based on an integrated mixed methods design (Creswell &amp; Plano Clark, 2011). While this is research in progress, we present only qualitative part.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-02177S" target="_blank" >GA16-02177S: Strategie řízení třídy u studentů učitelství a zkušených učitelů (jejich cvičných učitelů) na druhém stupni základní školy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů